Sivut

14.1.2013

Nyt sitä väriä tulemaan!

Takana alkaa olemaan jo aika pitkä pimeä ja tammikuinen halju naama alkaa toden teolla kaipaamaan jo vähän väriä. Kalkkilaivan kapteeni katsoo itseään peiliin ja tuumaa, että väri ois kiva. Siispä julistan Uutistoimisto Anselmin väriviikon alkaneeksi! Tällä viikolla koitan kaikin keinoin saada väriä elämään, niin naamaan kuin ympärillekin. 

Tämän päivän värin lähde on riemukas välipalani duunipäivän piristimenä. Tämän ku vetas naamariin niin johan oli mielikin taas virkeä. Appelsiinit on tällä hetkellä ihan super mehukkaita ja todella halpoja ja näistä saa paljon hyviä vitamiineja, jotka sitten jeesaa kirkastamaan olemusta muutenkin. Kyytipojaksi vähän vaniljajugurttia kanelituiskeella, niin olihan namskis hyvää. Ja mistäs muuaalta tämä aurinkoinen välipala tulisi nauttia, kuin tätini joululahjaksi antamalta ihanalta välipalatarjottimelta, jota koristaa Aarnion veikeä kuosi (Kiitos Sarssu, iiihana tää tarjotin ja just sopiva välipalahommiin!).

Mä oon hedelmien ja kasvisten suhteen kyllä niin suursyömäri. Tykkään ihan hirmusti ja mulla tulee tukkonen olo jos en täytä osaa aterioistani hedelmillä ja kasviksilla, myös marjat on nam nam lemppareita. Muistan kun yks vanha tuttu joskus aikoinaan kertoi sanoneensa miehelleen, kun olin menossa viikonlopuksi kylään, että "argh Anna tulee kylään, ni tarvii ostaa taas  hedelmiä!"...en voi kun ihmetellä, että joku on tosta vielä ylpeä, että ajattelee noin, hehe. Kuin joku pystyy olemaan ostamatta hedelmiä? 

Mites lukijat, tuleeko viikon kasvis & hedelmäkiintiö täyteen? Jos sen suhteen oikeasti on jotain vaikeuksia, niin suosittelen erittäin lämmöllä tota blenderiä. Sinne saa helposti hurahtamaan yhteen lasilliseen kivan määrän tuoretta vitamiinipommia, jonka horasee nassuun helposti vaikka aamukiireessäkin.


Nyt maiskis ilta-appelsiinille!






6 kommenttia:

  1. Kyllä hedelmät on must ja vielä erityisemmin mä tykkään marjoista. Ylipäätänsä kasvikset on tosi iso osa mun ruokavaliota, ne vaan on niin hyviä :)

    VastaaPoista
  2. Nams miten mehukkaita kuvia :P Tykkään hedelmistä ja marjoista ihan hirmusti mutta ajoittain syöminen jää kyllä iiiihan liian vähille. Pitäisi ryhdistäytyä, tässäkin...

    VastaaPoista
  3. Mun pitää kyllä päivittäin saada hedelmiä, etenkin illalla ennen nukkumaanmenoa rahkan kanssa. :) Nyt on ollu tosi hyviä appelsiineja kaupassa! Hiilareitahan hedelmissä tietenkin on, mutta pyrin saamaankin hiilarit just hedelmistä. Ja hedelmäsokeria tietenkin, joten ihan hillittömästi ei voi syödä. :( Niin ja aamuisin syön aina yhden kiivin jugurtin kera (+mansikoita ja mustikoita)! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja kasviksia tottakai syön joka aterialla! :)

      Poista
  4. Oi mitä ihania värejä!
    Pakko tunnustaa, että mulla ei taida tulla vihannes- ja hedelmäkiintiö ihan täyteen päivittäin. Se ei toki tarkoita ettenkö pitäisi niistä, mutta jotenkin en osaa niitä aina käyttää. Hedelmät nyt on vielä helppoja, paitsi että olen aika nirso niiden suhteen. Banaanien pitää olla täydellisen vihertävänkeltaisia ja Pink Lady -omenoita ei saa aina. Vihanneksista en jotenkin osaa tehdä mitään. :\ Ynnä viisisataa muuta tekosyytä. :)

    VastaaPoista
  5. Mä syön kans hedelmiä, vihanneksia ja marjoja ihan tajuttomasti, aina aamupalaksi ja iltapalaksi kokoan sellasen ison lautasellisen kaikkea mahdollista. Ja sit appelsiini-tuoremehua :P~ Oon kyllä yrittänyt vähentää, kun hedelmät tuppaa lihottamaan (niin typerältä kun se kuulostaakin :D). Mut vastapainoisesti syön myös lihaa ihan pirusti! :D

    VastaaPoista