Sivut

24.9.2013

Ahaa, nyt on mahaa!

Täällä ollaan ja kasvatellaan pötsiä. Uskokaa tai älkää ni olo alkaa olemaan mitä kömpelöin ja maha toden teolla tiellä. Hurjaa, että vajaa kolme kuukautta tää tästä vielä vaan paisuu entisestään. Olo on ollut kyllä oikein hyvä lukuunottamatta raskauteen kuuluvia kolotuksia ja särkyjä.

Olen niin onnellinen, että lähdin mukaan mammajoogaan! Sen avulla mun selkä on pysynyt kutakuinkin kasassa ja vetreänä vaikka tää etureppu jo omat haasteensa sillekin tuo. Mun työnlaatu kun on mallia "istun ja istun", niin tällai pitkä selkä, mikä mullekin on suotu,  kipeytyy todella herkästi. On ollut kerrassaan erittäin kiireisen työkesän ja syksyn pelastus, ettei selkä ole alkanut tämän enempää vihottelemaan. Olette ehkä huomanneetkin postaustahdin rauhallisuudesta, että nyt on työrintamalla menossa niin kiireinen loppukiri ennen mammista, ettei aikaa eikä energiaa ylimääräiselle koneella istumiselle tahdo aina löytyä. Joogasta on ollut apua myös tämän kiireen aiheuttaman stressin aisoissa pitämisessä. Tänään taas päästäänkin mun kahden mammakaverin ja parinkymmenen muun pötsikkään kanssa venymään ja rentoutumaan 1,5 tunniksi joogasaliin Wellamo-opistolle. Ihanaa.

Vaan tässä muutamat kuvat mun tän hetkisistä näkymistä hehe. Olkaahan huomenna kuulolla, luvassa DIY joululahjavinkki/tutoriaaali ja siihen liittyvä pieni yllätys teille ihanaiset lukijani.








28 kommenttia:

  1. Ah mikä pötsi ja hymyhuuli ♥ Mammajooga on varmasti vielä paljon paljon parempaa, kuin mitä voin kuvitella. Harmittaa kun itse en koskaan saanut aikaiseksi, mutta ehkä mahdollisella ensi kerralla sitten ;)

    Hei olisi ihanaa, jos kirjoittelisit joskus työstäsi/ammatistasi :-) Olisi kiinnostavaa! Ellet siis ole jo kirjoitellut. Ihanaa tiistaipäivää sinulle ja masulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! Ja kyllä mielelläni kirjoitan myös työstäni lisää. Aina välillä sitä sivuan, mutta kun se on näin iso osa arkea, niin toki voisin kertoa enemmänkin. Pitääpä otta aoikeen asiaksi nyt :)

      Poista
  2. Masu on söpö :)
    Mä haaveilen kanssa mammajoogasta, oisin niin tahtonut mennä. Mutta täällä meillä päin on tarjonta vähän huono. Ainut kurssi alkoi jo monta viikkoa sitten ja on ihan tyhmään aikaan lauantaina. Ei siis käy mulle yhtään. Kai sitä pitää katella vaan youtubesta jotain mammajooga videoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmitus! Mammis on meinaan kyllä niin ihanaa, mutta varmasti sitä voi tehdä kotonakin youtubepätkien perusteella. Tärkeintä siinä lienee rentoutuminen, venyttely ja vetreyttäminen ja eri hengitystekniikoiden oppiminen. Joogaohjaajamme suosittaa kovasti sellaista kirjaa kun synnytyslaulu ja kiinnostuin itse kovasti. Kannattaa kurkata.

      Poista
  3. Ihana jalkapallo massu <3 :)

    VastaaPoista
  4. Naurahdin kyllä otsikolle! :D

    VastaaPoista
  5. Voi ihana mikä masu!

    VastaaPoista
  6. Huisia kuinka se kasvaa! Eihän se kolme kuukautta ole enää aika eikä mikään. Jännittävää. :-)

    Pusuja ja haleja!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii kolme kuukautta menee että tutina käy! Kääk! Pusuhalit <3 <3 ps. pitää sähköpostitella niistä kutsuista!

      Poista
    2. Niin täytyy! Angelolla oli jo ideoita joita voitte sitten jakaa.:-)

      Poista
    3. Noniin! Ei muuta kun ideoita listaksi ja mietintämyssyyn!

      Poista
  7. Yritin kommentoida aikaisemmin, et tiedä tuliko se perille ollenkaan... :D Yritän siis uudelleen! Liikkis maha <3 En kestä!! :) Siellä se pieni kasvaa vaan! Mulla meni raskausaikana selkä niin huonoon kuntoon, etten vieläkään voi maata selälläni :/ oon siis vähän kade tosta mammajoogasta, täällä ei ollut mitään sellaista! Toivottavasti sun selkä pysyy kuisissa loppuun saakka! :) Masulle silitykset ja sinulle hyviä vointeja <3

    T. Silja K.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Silja <3. Kaikki vinkit loppuraskauteen ja synnytykseen otetaan avosylin vastaan :)! Kuulostaapa hurjalta sun selän tila, mutta on tää niin kova koetos selälle, että en ihmettele kyllä että noinkin voi käydä. Mulla kun on viel vähän notkoselkä, ni sekin edesauttaa kipeytymistä. Pidetää peukkuja mun selän jaksamiselle :D!

      Poista
    2. Pitää kirjottaa sulle vaikka fb:n puolella joku lista asioista, jotka toimi mulla! :)

      Poista
  8. Ihana Anna ja Annan massu <3

    <3: A-L

    VastaaPoista
  9. Ah, mikä maha ! :D Mä voin kuvitelle miten kipeäksi tää mun jo ennestään aina kipeä selkä olisi jos olisi maha ! Huiii ! Mammajooga on varmaan kyllä ihan loistava juttu, pitää muistaa jos joskus mahaa tulee :D

    VastaaPoista