Sivut

11.12.2013

Laulavat etelän hetelmät

Tossa aiemmassa postauksessa sivusinkin jo aihetta, kuinka mua suuresti liikututtaa Hartwall Jaffan uusi joulumainoskamppis. Eritoten herkistymään saa se eneimmäinen, jossa pikku hedelmäiset laulaa kuorossa Sylvian joululaulua (joka on toinen mun lempi joululauluista). Jos olen jollain ihmeen konstilla onnistunut pidättelemään itkun pienen appelsiinin soolon yli, niin viimeistään siinä vaiheessa kun vielä pienempi lime astelee ruutuun ja meinaa kompastua kaulahuiviinsa on itkuun pärskähdys taattu! Voiko olla liikuttavampaa ja haikeampaa mainosta!

Tuumasinkin Jarkolle, että mainoksen takaa löytyvä mainostiimi on lähtenyt melko rohkealle linjalle, tekemällä perus kynttilätunnelmointimassasta erottuvaa mainosta, joka on mielestäni enemmän jopa surullinen kuin joulun ilosanomaa julistava. Osu ja upposi, nimittäin suomalaiseen sielunmaisemaani ja varmasti myös monen muun katsojan. Ja vielä enemmän osu ja upposi, kun näin toisen mainoksen, joka taas on iloinen ja kepeä. Parina nämä ei jätä oloa turhan haikeaksi vaan luo juuri sen ihanan joulun liikuttavan iloisen tunnelman, mistä ainakin mun joulussa on kyse: Ensin aamulla kyynelehditään ihanille jouluperinteille aina lumiukosta joulupuuroon, päivällä syödään hyvän mielen jouluateria ja hiljennytään haudoilla. Illalla sitten ilakoidaan lahjojen ja yhdessäolon parissa. Juuri tästä joulussa on kyse. Ja koska onnistuneesta markkinoinnista tässäkin mainosparissa on lopulta kyse, saatetaan meilläkin juoda jouluna Jaffaa!

Täältä pääset lataamaan mainosten laulut kännykkään soittoääneksi: KLIK





4 kommenttia:

  1. Hei mä en ollu nähny näitä aiemmin, mutta aivan ihania! :)

    VastaaPoista
  2. Tiedätkö olen katsonut samaa mainosta. Oikein virkistävän pysähdyttävä, ja jotenkin kaihoisan surumielinen :)

    VastaaPoista
  3. Ollaan täydellisen samaa mieltä Kesärannassa.

    VastaaPoista
  4. Täydellisen samaa mieltä mainoksista ollaan täällä Kesärannassa.

    VastaaPoista